Jednáme o lepších podmínkách pro naše řidiče.

Od září tak budou vozy městské hromadné dopravy v Pardubicích jezdit na některých linkách v intervalech o 2 minuty delších a linka č. 4 bude zrušena úplně. K tomuto kroku muselo vedení DPMP přistoupit pro dlouhodobý a již neudržitelný nedostatek řidičů, kteří nechybí pouze v Pardubicích, ale po celé republice. Podle vedení DPMP by omezení mohla skončit za dva měsíce.

Předseda Představenstva Robert Klčo si nyní vyžádal jednání mezi dopravním podnikem a vedením magistrátu města Pardubice. Na schůzce s primátorem  města Martinem Charvátem a ředitelem DPMP tak budou hledat finanční pobídky a  způsob, jak řidiče přivést zpět do pardubického dopravního podniku a také je tam dlouhodobě udržet. Robert Klčo k věci říká: "To, že jsme nuceni na  páteřních linkách zvýšit interval z deseti na dvanáct minut, nevidím vůbec rád, ale je to v tuto chvíli jediné řešení, jak zajistit dostupnost veřejné dopravy pro občany města a přitom kriticky nepřetížit stávající zaměstnance DPMP. Věříme, že to pro cestující nebude zásadní překážkou a osobně doufám, že toto opatření nebude na dlouho.“ Dodal, že s ředitelem společnosti věc pravidelně konzultuje a společně doufají, že od listopadu budou jízdní řády již zase v podobě před krizovým režimem. Důvod k optimizmu vidí v tom, že dopravní podnik přijal dvanáct řidičů, kteří si nyní dodělávají řidičské průkazy a budou tak na podzim připraveni nastoupit do aktivního provozu.

K problematické situaci, kdy chybí 15 řidičů, se přidalo ještě to, že dalších 17 řidičů je v pracovní neschopnosti. To znamená, že aktuálně z týmu 200 řidičů jich chybí přes 30 a to už je pro standartní provoz opravdu problém.

Pardubické trolejbusy a autobusy ročně přepraví okolo třiceti milionů cestujících. Řidičům v letošním roce stouply mzdy v průměru o 8 procent, kdo měl nárok na bonus až o 10%. Nicméně budeme hledat v rozpočtu města další prostředky, aby naši řidiči dostali za svou náročnou práci mzdu, která je v pardubických vozech udrží.