Primátor Martin Charvát jednal o obchvatu a nejen o něm
Důvod? Klíčová rozvojová témata z pohledu města Postupně jsme se tak věnovali splavnění Labe do Pardubic, trasování jihozápadního obchvatu nebo smluvním závazkům ve vazbě na „Červeňák“. Některé informace jsou poměrně zásadně. Běžte si proto udělat a pojďme se na to vrhnout.
Splavnění Labe do Pardubic představuje pro naše město obrovskou příležitost s potenciálem pro komerční i rekreační využití. Pro jeho splavnění je zcela zásadní vybudovat plavební stupeň Děčín a Přelouč. Vodní cesty představují zajímavou alternativu k silniční nebo železniční dopravě. Jsem si proto jistý, že role vodní dopravy bude do budoucna stále zásadnější Rozvojem vodní dopravy a možnostmi využití Labe by se nově mohla zabývat pracovní skupina. Koordinace je pro takto důležitou oblast naprosto zásadní. Klíčoví aktéři musí společně komunikovat a vzájemně se informovat o svých plánech a záměrech. S náměstkem ministra dopravy Luďkem Sosnou jsme se proto dohodli, že zřídíme pracovní skupinu, která se bude této oblasti věnovat.
Společně se mnou, pardubickým primátorem Martinem Charvátem a náměstkem Luďkem Sosnou bude v pracovní skupině zástupce Ředitelství vodních cest České republiky, které by v tomto případě mělo plnit roli hlavního partnera Ve skupině tak bude zástupce samosprávy, legislativy, ministerstva a státního investora. Kromě koordinace bude mít pracovní skupina na starost například rozvoj rekreační plavby, jejíž atraktivita je v posledních letech na vzestupu
Mluvili jsme ale i o jiných tématech. Pardubice trápí nadměrné dopravní zatížení Řešením tohoto problému je vybudování potřebných silničních obchvatů. Jedním z nich je jihozápadní, který povede v těsné blízkosti armádního letiště. Ministerstvo obrany, jakožto nadřízený orgán Armádě ČR, má tak zásadní vliv na konečnou podobu vedení jeho trasy. Ředitelka Odboru správy majetku sekce nakládání s majetkem Eva Burešová potvrdila, že letiště je z jejich pohledu zcela klíčové Z tohoto důvodu tak připadá v úvahu již pouze „jižní varianta“ trasy obchvatu. Tato informace je zásadní. Na základě této zprávy může začít Ředitelství silnic a dálnic - ŘSD pracovat na vyústění a napojení trasy.
A na ministerstvu obrany ještě zůstaneme. V roce 2017 jsme od ministerstva získali bezplatným převodem pozemky v přírodní lokalitě Červeňák. Součástí bezplatného převodu je závazek využívat areál po dobu následujících dvaceti let k veřejným účelům nebo například k vybudování silniční propojky V opačném případě jsme vystaveni udělení až půl milionové sankce za každý rok Nyní je však jasné, že z důvodu vedení trasy jihovýchodního obchvatu tuto propojku nebudeme realizovat a jednáme proto o dodatku, který by tuto povinnost nahradil. Osobně vítám vstřícný přístup ministerstva a jejich ochotu o těchto změnách jednat